Search
Close this search box.

שיטות הדפסה על מוצרי קד"מ

שיטות הדפסה על מוצרי קד"מ

ארגון או חברה או אשר מעוניינים להדפיס ולמתג בלוגו שלהם מוצרים, ישנו תהליך אותו הם צריכים לעבור:

ראשית לדייק בדיוק את הקהל. פילוח והגדרת קהל היעד. חשוב כמה שיותר להבין את הקהל אותו נרצה לפגוש. רצוי שנבחר מוצר שיהיה שימושי עבורו, מוצר שיאהב ויתחבר אליו וכמובן יענה על צורך.

נסו לזהות צורך שקים בקרב קהל המטרה שלכם ונסו לענות עליו. חבל מאוד להשקיע כספים במתנה שלא תהיה שימושית או מיותרת. המטרה היא שיאהבו את המתנה, ישתמשו בה וככה שם בית העסק שלכם/הלוגו ילך איתם ויופץ הלאה.

אז אחרי שבחרנו בקהל היעד. זיהינו את צרכיו, בחרנו מתנה בואו נבין את סוגי ההדפסות העומדות לרשותנו לצורך מיתוג המוצר.

ישנם לא מעט סוגי חומרים, בד, ניר, עץ, מתכת, פלסטיק, זכוכית, גומי, סילקון ועוד. מן הסתם צבע ההדפסה לא יראה ולא ייתפס באופן זהה בין סוגי החומר ולכן יש להתאים את סוג ההדפה לסוג החומר.

אנו לא נרצה שההדפס ייקלף או יימחק ולכן חשוב מאוד להתאים את סוג ההדפסה. גם גודל ההדפסה או לגודל המוצר ישנה חשיבות והשפעה על סוג ההדפסה בה נבחר להשתמש. ברשותנו מספר שיטות:

השיטה הראשונה והפופולרית ביותר בקרב הדפסה על גבי מוצרי פרסום וקד"מ היא הדפסת טמפון:

הדפסת טמפון, הידועה גם בשם טיפוגרפיה, היא שיטת הדפסה המעבירה דימוי דו ממדי על אובייקט תלת ממדי. בשיטה זו משתמשים בגלופה המעבירה דימוי (מהגלופה), אל שטח ההדפה וממנו אל המוצר.

היות והטמפון הוא בעצם משטח עשוי סיליקון גמיש, הוא מאפשר לכרית ההדפסה להרים את הדיו ממשטח הגלופה ולהעביר אותו למשטח ההדפסה.

היות הטמפון גמיש מאפשר הדפסה גם על גבי משטחים שאינם ישרים. ולכן בשיטה זו ניתן להדפיס גם על מוצרים שהם קעורים , קמורים ומעוגלים.

לאיזה מוצרים נשתמש בשיטת הדפסת טמפון?

בהדפסת טמפון נשתמש בהדפסה על עטים, כדורי לחץ, פותחנים, בקבוקים, כוסות, מניפות, מזרקים, מוצרי קוסמטיקה, מצתים, מטענים, ועוד ועוד.

אצלנו ב e-motion משתמשים במכונות טמפון המתקדמות בשוק המאפשרות להדפיס על מוצרים במספר צבעים בו זמנית.

הדפסת משי:

דפוס silk screen או בעברית דפוס משי, היא שיטת ההדפסה הקדומה ביותר ומקורה מסין. באמצעות יצירת גלופה העשויה מבד פוליאסטר או מסיבים סינטטיים עליהם מקרינים את האובייקט שמייצרת חורים בהתאם, ושם עוברת ההדפסה.

על רשת הגלופה מעבירים את הצבע וכך מודפס הלוגו או העיצוב על המוצר. הקרנה ויצירת "רשת" באמצעותה מועבר הצבע במקומות הנכונים ליצירת המיתוג.

לאיזה מוצרים נשתמש בדפוס משי?

נשתמש בשיטת דפוס משי בעיקר כשנרצה להדפיס על טקסטיל ובדים מסוגים שונים, נייר, גומי, עץ ועוד.

מוצרים כמו תיקים, תיקי ספורט, תיק בד, תיק אלבד, נשתמש בדפוס משי. נשתמש בדפוס משי גם כאשר משטח ההדפסה הוא גדול למשל בהדפסה על מזרני יוגה, על מטקות או על גבי לוח משחק שש-בש.

מוצרים נוספים בהם נבחר להשתמש בדפוס טמפון הם: מגבות, חולצות, סינרים, מטריות, כובעים ועוד.

הדפסת סובלימציה :טכניקת הדפסה המשתמשת בסוג של דיו הרגיש לחום. סוג דיו זה הופך לגז בהשפעה של חום ובתוספת ערבוב עם חומר נוסף-100% פוליאסטר. כאשר הדיו (כגז) מתערבב עם הפוליאסטר, נוצר חומר חדש ויציב, וכמו כן עמיד מאוד.

מדובר בעצם בתהליך העברה של גרפיקה בצבעים מלאים או תמונה לתוך מוצרים שמצופים בסובלימציה. איך זה מתבצע בפועל? לאחר הדפסת העיצוב במדפסת הסובלימציה המכילה דיו ודף סובלימציה.

לאחר ההדפסה, מצמידים את הדף המודפס על גב המוצר, באמצעות מכבש חום כובשים ולאחר מספר שניות התוצאה היא מדהימה ואיכותית הנשמרת לאורך זמן.

המוצר נראה כאילו נוצר יחד עם ההדפסה ולכן עמידותו בפני שפשוף או בלאי גבוהים.

לאיזה מוצרים נשתמש בסובלימציה?

נשתמש בסובלימציה כאשר הרצון הוא בהדפסה אישית ושונה בין המוצרים, באם נרצה להוסיף שם פרטי או תמונה.

למשל על ספלים, על מגבות או על סינרים כאשר כל סינר או מגבת הוא בשמו הפרטי של הילד וכמובן כאשר נרצה להשתמש במספר רב של צבעים, תמונה.

חריטה בלייזר : במקרים של מוצרים קשים חלקים ושטוחים כמו מתכת עץ או פלסטיק ניתן להשתמש בחריטת לייזר.

חריטה בלייזר היא פעולה של עיבוד באמצעות מכונת CNC נקראת חריטה בלייזר במצב שבו קרן הלייזר, מסירה שכבה מחלקו העליון של החומר אך לא חותכת אותו לכל עוביו.

כלומר, הקרן יוצרת חריצים או חיתוך סביב החומר כדי לייצר שם/ לוגו וכד'. החריטה בלייזר אינה מאפשרת הדפסה בצבע.

לאיזה מוצרים נשתמש בחריטת לייזר?

במקרה של הקדשה אישית על מדליה, גביע וכד'.

אנו מתמקצעים בהוספת שפה למקלדת. לשימוש לתעשייה, בעיקר תעשייה רפואית.

כאמור, לרשותנו מגוון סוגי ההדפסה ואפשרויות המיתוג ואנו מחליטים באיזו צורה או אופן הדפסה להשתמש בהתאם למוצר על מנת להגיע לתוצאה המוצלחת ביותר הן מבחינת נראות והן מבחינת עמידות.

מאמרים נוספים