מיתוג מוצרים הוא תהליך של יצירת זהות ייחודית למוצר או שירות, במטרה לבדל אותו מהמתחרים וליצור קשר עם קהל היעד.
המיתוג כולל מספר מרכיבים חשובים :
- בחירת שם המוצר: רצוי שיהיה קליט וזכיר ויעביר את המסר של המוצר או החבר ואת הערכים שהוא מייצג.
- לוגו: עיצוב לוגו ייחודי אשר ישמש לו זהות וסימן ההיכר שלו. סמל גרפי ייחודי שמזהה את המוצר ומעביר מסר שיווקי.
- אריזה: עיצוב האריזה של המוצר, שתשדר איכות חדשנות ונראות ותמשוך את תשומת לב הצרכן.
- תדמית ושפה שיווקית: קביעת הדרך שבה המותג מתקשר עם הקהל, כולל טון דיבור, סגנון תקשורת, השפה המיתוגית ויזואלית וערכים. סלוגן /משפט קצר וזכיר שמבטא את הערך המוסף של המוצר או החברה. חשוב שהמסרים יהיו ברורים ועקביים שיבטאו וידגישו את יתרונות המוצר.
- צבעים : בחירת צבעים שיוצרים אסוציאציות חיוביות ומעבירים את אישות המותג.
- נוכחות דיגיטלית: יצירת נוכחות באינטרנט אתר החברה, רשתות חברתיות, פרסומות מקוונות ועוד
- חוויה: המיתוג צריך לשקף את החוויה הכוללת של הלקוח עם המוצר, כולל שירות הלקוחות, איכות המוצר וכדומה. חווית חיובית שגורמת לצרכנים חווית לקוח טובה, גאווה ושביעות רצון.
מיתוג נכון יכול להוביל להצלחה רבה, ליצירת נאמנות לקוחות ולשיפור המכירות
מיתוג מוצרים הוא הרבה מעבר לעיצוב לוגו או בחירת צבעים. זהו תהליך אסטרטגי שמטרתו ליצור זהות ייחודית למותג, כזו שתישאר חרוטה בתודעת הצרכנים.
אחד הכלים החזקים ביותר להשגת מטרה זו הוא באמצעות מתנות ממותגות ו Giveaways ממותגים.
מיתוג מוצלח עוזר לבנות נאמנות, להגדיל מכירות ולהבטיח הצלחת המוצר לאורך זמן.